Mojängen är fixad!

Hello!
Nu har vi varmvatten igen, skönt att kunna tvätta håret. För övrigt har det gått bra att värma vatten och använda badbalja och tvättlappar. Tror inte jag luktat skunk har iallafall inte sett någon flugsvärm runt mig. Men nu kan man lyxa i allsköns tvålar och skumma in hela kroppen ordentligt. Inte klokt vad snabbt man blir bekväm. Tänk förr när jag bodde här som barn, då visste man inget annat inga problem med hygienen, tvätt, disk och annat. Vi hade inte ens ström på den tiden. Ja ja det var när Adam gick i kortbyxor, medeltiden nån gång!
 
Igår när jag kunde diska och skvätta runt med vatten, bakade jag bullar en ny variant med mandelmassa i, som blev väldigt goda. En nutellabrownie blev det också den är supergod och enkel receptet finns på min tidslinje på FB.
 
Idag kommer Sally hem till Sverige igen från sin långresa Vietnam, Singapore och Thailand, hon landar i Göteborg i kväll och vi ska åka ner för att hämta henne då hon just nu är bostadslös.
Hon kommer inte vara hemma så många dagar har jobb i Hunnebostrand som väntar.
Hoppas nu att alla anslutningar funkar och att det inte är för många förseningar så att allt klaffar, vet att avgången från Phuket blev försenad, men det finns gott om tid i Frankfurt så det ska nog klaffa.
 
Antar att hon är hungrig när hon kommer så jag laddar med en påse bullar och några brownies.
 
Vad gäller de små fyrbenta damerna, så har de fått för sig att så fort det blir ljust så ska husse och matte gå upp. De går bärsärk i sängen och lever rent ut sagt faan. Skönt när det blir lite varmare på dagarna så de kan vara ute mer och trötta ut sig.
Batman kollar på dom som om dom inte är kloka, han fnyser lite och går med hög svansföring lite stolt bort från dom, blir de för jäkliga brukar han läxa upp dom ordentligt.
 
Ny dag med nya utmaningar! Hoppas att Vita Hästen gör sitt jobb i kväll kan tyvärr inte vara där, lite surt men så är det ibland.
Ha det bäst!

Kommentarer
Postat av: Veronica

1,5 månad sen uppdatering...?!
Jag är ledig på onsdag. Kanske tar med farmor till dej på en fika. Puss

2015-04-10 @ 08:29:56
URL: http://tjockvawa.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0