Sol för en dag

Hejohopp!

Helgen har varit givande Vikbolandsmarknaden var välbesökt och solen sken hela dagen, loppisen gick som smör massor av folk och det ser lite tomt ut just nu, men det är inget problem det kommer in nytt och så finns det massor av kanonbilliga och fina saker kvar.
Man tänker vad ska man satsa på men det är ingen idè allt går att sälja bara man är billig. Vi tänker att det är bättre att saker återanvänds än att det kastas och vi tror nog att många är miljömedvetna och tänker på att varför köpa nytt när det finns begagnat som är lika bra och en femtedel så dyrt.
 Igår (söndag) hade jag en lugn dag men inte några måsten, dessutom var solen och värmen här så jag kunde pyssla i mitt växthus, sola och bada, sista doppet tog jag klockan åtta i går kväll. Idag ser det inte lika inbjudande ut kallt blåsigt och regnigt.
Fick besök av barn och barnbarn som var badsugna också och det är alltid mysigt. Vi har ju redan en liten familj här så de blev glada när det kom fler barn att leka med.
En del tycker det är bättre att softa i paviljongen
Efter middag och allt vad det innebär gick Lexie, jag och Micke på skatt jakt dels för att kolla om det flytet iland något spännande vid sjön, leta kottar till min spis som fick en plåt med kottar som ska symbolisera bullar i ugnen. Inte nog med det jag hittade en liter kantareller i skogen.
Kvällen blev lugn med godis och chips framför tv,n. Ganska trött efter en hektisk vecka. Somnade sött och drömde om att jag skaffat ett gäng sådana här.
Visst är de söta!
Idag får vi se om jag får lust att åka ut och öppna loppisen några timmar.

Fram med vinterkläderna igen!

Hejsan i kylan!
Vad är detta 11 grader är det sommar det? Tråkigt, tråkigt och synd om alla som tänkt tälta och mysa i naturen.
Kan detta bero på att jag köpte en ny bikini häromdagen.
I poolen är det trots allt vissa som badar
Den här lilla paddan hittade vi i morse simmande i poolen och den verkade inte tycka att det var kallt. Efter lite styr och ställ fångade vi in den och lät den hoppa vidare på sin semestertripp.
Veckan har varit hektisk loppis varje dag på eftermiddagen och nu har vi helgen framför oss med marknad i Ö Husby och massor av folk som kommer på besök, så loppisen är laddad med massor av nytt.
Besök från Malmö och Stockholm 8 personer på frukost och middag och så kan man inte sitta ute, lite bökigt men det går. Synd bara för barnen som inte kan bada och leka i poolen.
Tre veckor kvar och nu vill jag ha sol.
Hej hopp!

Vart tog sommarvärmen vägen

Hello i sommarsverige!
Förra veckan var nästan tropisk vi badade, solade och grillade varje dag. Men... NU vad är detta tjocktröja på och gummistövlar Usch!
Semesterveckorna flyger fram och snart har jag bara tre kvar uuuuu.... får ågren vill inte börja jobba igen! Ska kolla det där med pension har ju några år kvar till den allmänna men är trött på att ha krav nu vill kunna göra andra saker, har så många idèer.
Får se om jag tar tag i det snart!
I lördags var vi på bröllop i Möllesta min lillebrors dotter fick sin Marcus i solens sken i trädgården en varm och mycket trevlig tillställning. Varmt och skönt hela kvällen slutade med nattbad i poolen.

Den här veckan har vi besök av de här två skåningarna
Tror att dom här två är väldigt imponerade av dessa fantastiska djur. Måste ju showa lite för dom så då ser det ut så här.
Inför helgen är Loppisen i full gång vill ni fynda så passa på i helgen vi har fått in massor av nytt.