Sol för en dag

Hejohopp!
 
Helgen har varit givande Vikbolandsmarknaden var välbesökt och solen sken hela dagen, loppisen gick som smör massor av folk och det ser lite tomt ut just nu, men det är inget problem det kommer in nytt och så finns det massor av kanonbilliga och fina saker kvar.
Man tänker vad ska man satsa på men det är ingen idè allt går att sälja bara man är billig. Vi tänker att det är bättre att saker återanvänds än att det kastas och vi tror nog att många är miljömedvetna och tänker på att varför köpa nytt när det finns begagnat som är lika bra och en femtedel så dyrt.
 Igår (söndag) hade jag en lugn dag men inte några måsten, dessutom var solen och värmen här så jag kunde pyssla i mitt växthus, sola och bada, sista doppet tog jag klockan åtta i går kväll. Idag ser det inte lika inbjudande ut kallt blåsigt och regnigt.
Fick besök av barn och barnbarn som var badsugna också och det är alltid mysigt. Vi har ju redan en liten familj här så de blev glada när det kom fler barn att leka med.
En del tycker det är bättre att softa i paviljongen
Efter middag och allt vad det innebär gick Lexie, jag och Micke på skatt jakt dels för att kolla om det flytet iland något spännande vid sjön, leta kottar till min spis som fick en plåt med kottar som ska symbolisera bullar i ugnen. Inte nog med det jag hittade en liter kantareller i skogen.
Kvällen blev lugn med godis och chips framför tv,n. Ganska trött efter en hektisk vecka. Somnade sött och drömde om att jag skaffat ett gäng sådana här.
Visst är de söta!
Idag får vi se om jag får lust att åka ut och öppna loppisen några timmar.

Kommentarer
Postat av: Veronica

Gör verklighet av drömmen o köp sånna där söta får!!

2015-08-03 @ 10:22:53
URL: http://tjockvawa.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0