En vecka med dålig sömn!

Hello!
Ibland får man offra sig, den här veckan som gått har det varit full fart. Jobbat på nätterna och sovit för lite om dagarna så nu känner jag mig helt groggy.
Vet inte men jag har alltid häcken full av måsten, känns det som. Ska bli skönt med semester bara en vecka drygt kvar får jag som jag vill har jag bara fyra nattpass att klara av innan.
Veckan har varit väldigt givande även om jag är trött just nu, har fått massor av fina saker som jag kan kränga på loppisen som är i full gång, vi provade att ha lite extra öppet i fredags eftermiddag, men det var kanske inte så bra ännu lite för tidigt kanske, men med erfarenhet från förra sommaren så brukar fredagskvällen vara givande så det kommer nog igång.
Fredagskvällen var inte slut med det jag har beställt en resa till Puttgarden och halv nio gick bussen, vi var inte så många som ville utnyttja denna fantastiska möjlighet att fylla på barskåpen till sommaren. Men hur eller hur så var det ju bara ett plus, gott om plats i bussen och alla var lugna och städade. Förra gången jag åkte var det en herre som var väldigt förfriskad under hela resan och när han gick av eller ramlade rättare sagt av i Linköping stöp så illa att vi fick ringa ambulans. Roligast var att hans fru mötte honom hon sket fullständigt i honom som låg där avtuppad och blodig, hon tog spriten han köpt och drog. Men den här resan var det inget sånt.
Väl framme på pråmen var det bara att ta en vagn och sondera runt i två timmar, måste säga att deras sortiment är helt otroligt en hel våning med vin,  en våning med sprit och där finns allt hittar du inte din favoritwhisky där till ett fantastiskt billigt pris så är det konstigt. Ölavdelningen som är lika stor är också fantastisk. Jag lyckades fylla en vagn som kostade 4,500 att lösa ut i alla fall, men då klarar vi oss ett tag. Vissa whiskysorter sparar jag på så det blir inte att jag kommer öppna. Kl 8,00 var alla färdighandlade och vi rullar hemåt igen landade i Norrköping kl 17,45. Mycket smidigt även om jag är trött som bara den, några stunder sover man på bussen, men det blir ju inte samma sak som i min sköna säng. Väl hemma blev det inte många knop gjorda Micke hade förberett grillen och fixade lite käk sen somnade jag framför tv,n. Idag känner jag mig bakis trots att jag bara smakade på en sort av vinet jag inhandlat igår.
 
Idag ska jag bara ta det lugnt och njuta av solen som lyser från en blåsig himmel!
 
 
  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0