Men var är sommaren???

Gnäll gnäll gnäll!!!!
Inte så konstigt att det gnälls hela tiden om vädret för nu är jag också trött på det här skitvädret. Regnar det inte och är snorkallt så blåser det halv storm. Inte ens i växthuset verkar det vara varmt allt står stilla just nu. Men de där svarta slemmiga sakerna som krälar omkring i gräsmattan verkar inte bry sig, idag har jag dräpt en fem sex stycken. Tur att jag ska åka till Puttgarden och köpa pilsner i helgen så jag har till alla fällor jag tänker sätta ut.
Poolen är det ju ingen brådska med heller ingen värme i vattnet ännu, kollade igår 16 grader, inbjuder inte till bad precis. Men, men jag tror att om en vecka så vänder det och blir en kanon sommar.
Våra små katter Banke och Kisa börjar bli könsmogna, tycker att de är ovanligt skrikiga och rullar sig på golvet. Dags för veterinär besök, annars får jag snart ett gäng katter till.
Vår katt på jobbet är kidnappad så jag kan ju ta med en ny dit i så fall och blir det en röd kattunge i kullen så är den tingad av kollega :-). Men som sagt jag får försöka förhindra detta med en sterilisering av de små damerna. Måste passa med tid bara.
Loppisen är i full gång extra öppet på fredag eftermiddag och så på lördag så klart! Vi har massor av fina billiga saker bara att komma och fynda.
 
Hej hopp så länge
 

Kommentarer
Postat av: Anonym

Röd katt önskas ;)

2015-06-03 @ 18:54:13
Postat av: Veronica

Sommaren kommer i helgen nu när jag o Lithea ska på ridläger!

2015-06-04 @ 20:49:29
URL: http://tjockvawa.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0