Provade nya grillen

Hello!
Igår var en helt fantastisk dag solen gassade och det var ingen blåst. Helt underbart och vi var lediga hela dagen. Vi fick mycket gjort, städade i gäststugan, plockade bland en massa saker som Sally dumpat av i väntan på ny flytt till hösten. Sorterat och magasinerat på ett och samma ställe på vinden, känns bra.
Men vad mycket roliga saker man hittar när man rotar runt på vinden, igår hittade jag en kyrka hemmabygge gjord av Mickes morfar, en typ av juldekoration. När man öppnade taket hade Micke som liten satt dit en massa figurer som för honom betyder kyrka. Han hade limmat dit ett brudpar som var gjorda två plastmöss som bröllopsgäst en anka en hockeyspelare en räv som spelar fiol och så en krubba med Jesusbarnet längst fram. Även kyrkklocka finns. Ett gott skratt och så en överenskommelse med Zara att hon ska ta hand om det. Detta måste bevaras i släkten.
Fick en extra dag ledigt, var också ett plus och gav energi. Poolen är snart fylld med vatten så vi kan dra igång reningen och fylla på med en massa kemikalier så vattnet blir klart och badbart, just nu 19 grader, lite kallt kanske än så länge, men det går sakta uppåt.
Vårt stora parasoll har gått åt pipan det har blåst omkull och knäckts på mitten, så det blir returpunkten för det, men jag tror vi haft det i minst 10 år så det har väl gjort sitt. Vi fyndade en paviljong på Rusta som vi investerade i den kommer bultas fast i altangolvet efter konsten alla regler.
När vi gjort allt detta dagsverke bestämde vi oss för att prova nya grillen, det blev kanonbra. Tzatsiki, grillad fläskfile, grekisk sallad och så min hemgjorda chutney, som för övrigt finns att köpa på loppisen från och med lördag. Den är även god till mögelost och kex.
I natt vaknade jag av att jag haft en konstig dröm, hade drömt att Leifa Tages Emma kom och sa till mig att Sally kommit hem och låg i gäststugan och grät. Var tvungen att sms:a henne i morse för att kolla att allt var bra. Hon var helt ok.
Idag fortsätter städning av gäststugan och blir det lite bättre sol, just nu lite disigt, blir det en timme i solstolen.
Ha en bra dag!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0