Råa ägg!

Hello!
Den här veckan har varit späckad med aktiviteter gick på ledigt efter jobbhelg i tisdags morse dödstrött hela dagen, men fick ändå en massa gjort i min lilla trädgård.
Onsdag morgon upp tidigt redan vid halv fem tåget till Köpenhamn gick hur smidigt som helst, Peter Luppans sambo kom och mötte mig vid stationen annars hade jag nog gått bort mig. Vi hade en mysig dag med lunch på en fransk restaurang där vi åt tartar med tillbehör bl.a råa ägg. Jättetrevligt när vi gick tillbaka passade vi på att köpa lite kaffebröd. Å då snackar vi kaffebröd bullarna vi köpte som kallades för sniglar var stora som en assiett orkade inte äta upp mer än knappt halva.
På kvällen gick vi genom fina Köpenhamn till en liten restaurang som heter Tokio där vi åt japanskt. Kanongott och för andra gången denna dag serverades råa ägg.
Efter detta var vi trötta alla tre och gick hem för att softa i soffan.
Torsdagen blev lite mer att styra med då hade Luppan sitt event med inbjudna gäster. Det blev lyckat och maten som vi erbjöd var supergod och alla kunder var nöjda och glada. Men inga råa ägg idag!
Fredag dags att packa och städa lite på kontoret Peter och Susanne drog vidare till sitt hus på Mön vid lunch och mitt tåg hem gick vid fyra, så jag hade god tid på mig att flanera runt på Ströget. Visserligen hade jag min väska att släpa på och det gick väl så där på kullerstenarna, har inte kollat om hjulen på väskan klarade persen eller om de är utnötta.
Hemresan gick bra och Micke hämtade mig på stationen, borta bra men hemma bäst. Inga råa ägg i dag heller!
Lördag! Upp och hoppa tidigt igen loppisen öppen i kvarnen och regnet bara öser ner lite kallt och ruggigt, tänkte att det blir nog inte många kunder idag. Men jo då det är som min syster säger, håller vi på så här så har vi väl inget kvar till midsommar. Nä jag skojade vi har massor på gång. Nya grejor varje vecka.
På eftermiddagen ringde Veronica och satt i skiten, de hade köpt cirkusbiljetter till barnen och meningen var att Putte skulle gå med dem, men han hade 39 graders feber. Hem som en galning efter loppisen och klädbyte ner till Söderköping för att hämta barnen och så cirkus i två timmar. Mysigt att få rå om de små trollen i några timmar. Men jösses vad de tar betalt för sånt de säljer på sådana där tillställningar. Havanna och Lithea ville ha sockervadd 40 kr styck så popcorn tog vi en liten kartong den stora kostade 80 kr så en liten batteridriven snurra med olika ljus 90 kr. Antingen är det jag som inte hänger med men 80 kr för popcorn tycker jag är hutlöst. Skit samma vi köpte riktigt godis på hemköp innan vi åkte hem. Jag hoppas att barnen var nöjda.
Hemma väntade Micke med grekisk sallad tzatsiki och grillat. En flaska rödvin gick också åt så klart, sen blev det häng i soffan framför tv,n där jag somnade i någon timme. Skönt!
Inga råa ägg i dag heller.
Idag när det är Mors dag ska jag försöka hitta lite liljekonvaljer och sätta på mammas grav, hon älskade liljekonvaljer. För övrigt blir det en lugn dag med lite pyssel i växthuset. Troligen inga råa ägg i dag heller!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0